woensdag 18 september 2013

Spuugzat

Helemaal spuugzat ben ik het. Iedere dag weer te maken hebben met mensen en dieren waar iets mee is. Mensen die om de meest belachelijke redenen hun dier weg willen doen. Die niet weten hoe ze met een dier om moeten gaan en als het dier daardoor bepaald gedrag vertoond wordt het niet getolereerd en wordt weggedaan als zijnde een wc rol. Mensen die zeggen dat hun kat niet met de kinderen kan omdat de kinderen constant achter de kat aan lopen. Doe gvd wat aan die kinderen !! Voed ze fatsoenlijk op ofzo. Dan ineens moet het dier weg, op stel en sprong, want anders zal men het dier op straat zetten wordt dan gedreigd. Ik ben het helemaal spuugzat.

Spuugzat dat mensen niet nadenken en hun kat maar kittens laten krijgen terwijl er meer dan 100.000 zwerfkatten in Ndl zijn en de asielen overlopen. Spuugzat dat mensen maar blijven fokken terwijl 40% van alle rashonden een erfelijke afwijking hebben. Honden gaan dood op een leeftijd van 4 jaar omdat hun hart het niet langer volhoudt. Honden kunnen amper adem halen omdat hun hersenen groter zijn dat de schedeltjes waar de hersenen in zitten. Spuugzat van mensen die maar hondjes blijven kopen bij broodfokkers want nare dingen gebeuren alleen bij andere mensen en niet bij hun wordt gedacht. Op deze manier worden de broodfokkers steeds weer gemotiveerd om nog meer honden te misbuiken en ze in schuren in kooitjes te houden om daar pups te krijgen. Kittens die op straat worden geboren omdat de mensen niet de verantwoording nemen hun kat te laten castreren/steriliseren. Één op de twee kittens die op straat worden geboren overleven het niet !! Spuugzat dat mensen maar kittens gratis op kunnen halen bij iedere boer op de hoek zonder dat daar ook maar enig medische zorg aan is besteed. Wat mankeren we toch in godsnaam met z’n allen.

Spuugzat dat mensen maar denken dat het helemaal niet erg is als een hond 10 uur per dag alleen  zit. Het is tenslotte zo gezellig dat er iets is als ze ’s avonds thuis komen na een hele dag werken. Dat mensen die te idioot zijn om het woord idioot te spellen maar hun pitbulls of staffords laten dekken want de pups verkopen zo lekker. Als je naar een website kijkt van een asiel betreft honden ter adoptie is een heel groot deel pitbull en staffords. Wanneer houdt het op ? Ik ben het spuugzat.

Spuugzat dat ik keuzes over leven of dood moet maken omdat de eigenaar zijn of haar verantwoording niet heeft genomen en afstand heeft gedaan van hun huisdier. Spuugzat dat ik dieren bang en gestrest zie omdat ze zo vreselijk verprutst zijn. Spuugzat dat als mensen een dier uit het asiel hebben gehaald het dier de volgende dag al terug brengen en dan nog durven zeggen dat ze alles hebben gedaan maar dat het echt niet lukt en dat ligt dan aan de hond !! Het ligt meestal niet aan de hond of kat !! Het ligt aan de mensen !!

Spuugzat dat asielen dieren in leven laten terwijl ze een gevaar zijn voor mens en dier maar het te zielig vinden om een dier in te laten slapen. Het is tenslotte niet zielig als je jaar na jaar in een kleine klote kennel moet leven als hond zijnde, zonder veel menselijk contact omdat er maar een paar mensen bij de hond kunnen zonder aangevallen te worden. Met alleen maar geblaf van andere honden heel de tijd. Dat is natuurlijk niet zielig !!

Ik ben het zat, spuugzat. Maar ik moet door blijven gaan met knokken voor de dieren die ik op mijn pad krijg. Ik moet blijven knokken om mensen in te laten zien dat het zo niet kan. Ik ben het spuugzat en toch ga ik door…ik kan niet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten