zondag 5 januari 2014

Remi

Vandaag heb ik mijn hondje, Remi, naar Groningen gebracht. Daar gaat hij wonen bij nieuwe baasjes. Ik ben kapot van verdriet. Godverdomme wat een klote gevoel is dit. Ik ben een nieuw baasje voor hem gaan zoeken na klachten van de buren. Ze hoorden hem regelmatig blaffen als ik er niet was vertelden ze mij. Hun kleine kindje sliep daardoor onrustig.

Mijn hele leven probeer ik al zo min mogelijk mensen tot last te zijn. Buren die gaan klagen is dan ook iets waar ik heel zenuwachtig van wordt. Remi overal mee heen nemen of oppas zoeken voor hem als ik weg moet is niet te doen. Naast Remi heb ik nog zes honden. De enige oplossing in mijn ogen was een nieuw baasje zoeken.

Remi die als een rillend bang hoopje hond bij mij in huis kwam. Hij heeft anderhalve dag met zijn kopje naar de muur rillend op een kussen gezeten. Hij durfde zich niet te laten zien de arme schat. Hij heeft al veel meegemaakt in zijn jonge leven. Hij leerde in mijn roedel weer hond te zijn. Hij kreeg steeds meer vertrouwen in zichzelf. Nu moest hij ook bij mij weer weg. Dat raakt mij dan ook het meest.

Ik plaats al ruim twaalf jaar dieren bij mensen. Ik heb alleen nog nooit een dier van mijzelf hoeven te herplaatsen. Klagende buren. Buren die zelf in zes maanden tijd twee honden hebben gehad. Eerst de ene hond en toen de andere. De honden gingen net zo snel als dat ze gekomen waren.


De mensen waar ik Remi heen heb gebracht vandaag zijn lief. Ik heb het vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen met Remi. De kleine man moet wennen aan zijn nieuwe situatie maar dan komt het weer helemaal goed. Ook ik moet wennen aan de nieuwe situatie. Hoe klein hij ook was, ik mis hem enorm in huis. De tranen houden niet op met stromen. Het verdriet en het gemis zal slijten dat weet ik. Dat gegeven maakt de pijn van nu alleen niet minder. 

5 opmerkingen:

  1. Ook al heet het hondje Remi, hij is niet alleen op deze wereld. Iig voor altijd in je gedachten en met de liefde van de nieuwe baasjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach dat is echt triest ja. Wat zul je hem missen.
    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahw, wat treurig voor je hondje! Hopelijk krijgt hij het in zijn nieuwe huisje net zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor de reacties. De eerste berichten zijn goed over hem. Hij mag bij zijn nieuwe baasjes in bed slapen en is zelden alleen. Ik mis de kleine enorm maar hij krijgt het nu beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Remi ligt binnen mijn hoofd ineengekruld te slapen. Hij is moe. Hij heeft vandaag een groot deel van de dag gespeeld met zijn nieuwe vriendje Whisky.
    Ik zal vandaag veel aan je denken.
    Twee keer afscheid nemen in één week. Het valt niet mee.Sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen