donderdag 9 januari 2014

Mijn schaduw

Daar zit ik dan. Het janken is niet te stoppen. Godverdomme wat voel ik me verdrietig. De brok in mijn keel verstikt me bijna. Mensen wensen me sterkte. Er worden kaarsjes gebrand. Mijn kleine vriendje is zich nog van geen kwaad bewust. Morgen om 13:00 uur zal zijn leven stoppen. Het leven wat hij bij mij heeft gehad. Het leven wat wij al meer dan 15 jaar delen.

Barnie was een pupje toen ik hem kocht. Samen met zijn broertje Fred. Barnie is altijd mijn lieveling geweest. Barnie was altijd in mijn buurt. Stond ik op, dan stond Barnie op. Barnie was mijn schaduw, waar ik ook liep. Morgen zal dat stoppen.

Ik bekijk de foto’s waar hij op staat. Ik ben 15 keer verhuisd in mijn leven. Barnie is 15 keer mee verhuisd. Waar we ook woonden hij was altijd lief. Hij heeft zich altijd gedragen. Op de foto’s die ik bekijk zie ik verschillende achtergronden. Het roept heel veel herinneringen op. Waar we hebben gewoond. Waar we hebben gewandeld en welke mensen we in ons leven hebben gehad.

Morgen om 13:00 uur zal het leven van mijn dierbare viervoeter vriendje stoppen. De keus was erg moeilijk. Heen en weer gegooid door twijfel. Maar het is de juiste keus. Mensen wachten vaak te lang om hun dier te laten inslapen met alle nare gevolgen van dien. Ik wil niet één van die mensen zijn. Ik wil geen spijt hebben. Geen spijt omdat ik te lang heb gewacht. Barnie verdiend een goed en rustig eind van zijn leven. Dat zal hij morgen krijgen. Mijn schaduw zal dan verdwijnen.

Daar zit ik dan. Het janken is niet te stoppen. Godverdomme wat voel ik me verdrietig.


















IF IT SHOULD BE

IF IT SHOULD BE THAT I GROW WEAK
AND PAIN SHOULD KEEP ME FROM MY SLEEP
THEN YOU MUST DO WHAT MUST BE DONE
FOR THIS LAST BATTLE CANNOT BE WON.
YOU WILL BE SAD, I UNDERSTAND
DON'T LET YOUR GRIEF THAN STAY YOUR HAND
FOR THIS DAY MORE THAN ALL THE REST
YOUR LOVE FOR ME MUST STAND THE TEST.
WE'VE HAD SO MANY HAPPY YEARS
WHAT IS TO COME CAN HOLD NO FEARS.
YOU'D NOT WANT ME TO SUFFER SO
THE TIME HAS COME, PLEASE LET ME GO.
TAKE ME WHERE MY NEEDS THEY'LL TEND
AND PLEASE STAY WITH ME TILL THE END.
HOLD ME FIRM AND SPEAK TO ME
UNTIL MY EYES NO LONGER SEE.
I KNOW IN TIME THAT YOU WILL SEE
THE KINDNESS THAT YOU DID FOR ME.
ALTHOUGH MY TAIL ITS LAST HAS WAVED,
FROM PAIN AND SUFFERING I'VE BEEN SAVED.
PLEASE DO NO GRIEVE IT MUST BE YOU
WHO HAD THIS PAINFUL THING TO DO
WE'VE BEEN SO CLOSE, WE TWO, THESE YEARS.
DON'T LET YOUR HEART HOLD BACK IT'S TEARS.


4 opmerkingen:

  1. Lieve Wilma, ik heb je blogje over Barnie nu gelezen. Herkenbaar, de twijfel, het verdriet, maar ook het weten dat je de lieverd verdere aftakeling wilt besparen. Het pijnlijke is dat het zo vlak na het afscheid van Remi komt ..... Barnie heeft zoveel van en met je meegemaakt lees ik nu. Hij zal altijd in je ♥ blijven XXX. Liefs van Anja (Osieveld op twitter).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wenst je enorm veel sterkte met dit verlies. Ik weet zeker dat Barnie het goed bij je gehad heeft. #goedkarma #ooitontmoetjeelkaarweer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel allemaal voor de lieve reacties !!

    BeantwoordenVerwijderen