dinsdag 24 december 2013

Vertrouwen

Zo vlak voor kerst en met oud en nieuw voor de deur kan ik niet anders dan terug kijken naar het afgelopen jaar. Er is veel gebeurd. Nieuwe collega’s op het werk. Vrienden van vroeger terug gevonden. Afscheid genomen van mensen die niet meer pasten in mijn leven.

De grootste verandering in mijn leven dit afgelopen jaar was mijn verhuizing. Het huis wat ik huurden was zo verrot dat het gesloopt moest worden. Toen ik hoorde dat ik weg moest uit het huis brak mijn hart. In dit huis was mijn leven weer begonnen ruim 4 jaar geleden. Mijn leven wat ik al jaren kwijt was. Niet meer wetende wie ik was of wat ik wilde. Het voelde of mijn leven met de grond gelijk werd gemaakt.

Ik kreeg een huis toegewezen in het dorp waar ik geboren en getogen ben. Het dorp waar ik al twintig jaar weg was. Toen ik het nieuwe huis binnen stapten om te bekijken wist ik dat het goed zou komen. Dit huis zou mij goed gaan doen. En zo geschiedde.

Alweer zeven maanden woon ik in het nieuwe huis. Alweer zeven maanden woon ik in het dorp waar ik twintig jaar weg ben geweest. Wat een fantastisch huis. Wat heerlijk om weer terug te zijn op bekend terrein. In dit huis ben ik echt thuis. Iedere keer geniet ik weer bij thuiskomst. In dit huis kan ik alles aan. Dat gevoel bevalt mij prima. Het is lang geleden dat ik mij zo goed en sterk heb gevoeld.

Ik kijk daarom terug met een zeer tevreden gevoel. Ik kijk vooruit met vertrouwen. Nog nooit eerder zoveel vertrouwen gevoeld. Vertrouwen in mezelf.


Met het nieuwe jaar voor de deur wens ik iedereen dan ook vertrouwen. Vertrouwen in jezelf. Als je vertrouwen hebt in jezelf kun je alles aan !! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten